Önceki sayfada 17 mikron palet strecinden bahsetmiştik. Aslında aralarında da pek bir fark olmayan 23 mikron palet streci de aynı amaçlar için kullanılmaktadır. 23 mikron streç film biraz daha mukavemetli, biraz daha sıkı sarımlı olmakla, daha ağır, daha fazla korunmaya ihtiyaç duyan paletler için idealdir.
Ambalaj Blog, ambalaj ürünleri konusunda değişik değerlendirmeler ve yorumlar yapan özgün bir blogdur. Ambalaj Bloga yorum, öneri ve tanıtım yazılarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
27 Haziran 2012 Çarşamba
23 Haziran 2012 Cumartesi
17 Mikron Streç Fiyatları
En fazla talep gören streç film ebatı olan 17 mikron streç film, 2,300 gram net ağırlıkta olduğunda net 300 metredir. Tabi strecin sarıldığı kartonu da ayrı olarak tutmak gerekiyor. En iyi ihtimalle 17 mikron streç filmin içerisine 250 gram karton kuka konulduğunu var sayarsak toplam ağırlığın en az 2,550 gram olması gerekiyor.
Gelelim fiyatına; yukarıdaki özelliklere sahip olan bir streç film hemen hemen 9 TL+KDV civarında seyrediyor bu aylarda.. Bir önceki yazımızda belirttiğimiz gibi fiyatların düşmesiyle birlikte 9 TL'yi tavan fiyat olarak baz alabiliriz. Daha yüksek bir fiyatla yapılacak alımlarda muhtemelen karlı bir alışveriş yaptık diyemeyeceğiz.
Fiyatlar Düştü
Yaz geldi, okullar tatil oldu ve işletmeler bir bir yıllık izinlere çıkmaya başladılar. Streç film fiyatları da bu aralar aşağıya doğru bir düşüş eğilimine girdi. Gerek makine strecinde gerekse el streçlerinde gözle görülür fiyat düşüşü gözlemleniyor.
Metraja Dikkat:
Fiyat rekabetinde bulunamayanların başvurduğu kısa metrajlı ürün satma yarışı da gitgide artıyor. Firmalardaki satınalma departmanlarının bu konuda kendilerini geliştirmeleri ve streç fiyatları ve metrajları hakkında daimi bir dikkat içerisinde olmaları gerekiyor. Aksi halde pusuda bekleyen metraj hırsızları haksız kazancı sizden elde edebilirler...
8 Haziran 2012 Cuma
Geri Dönüşüm Fuarı
Türkiye'de bir ilk olarak açılan fuara katılım büyük. 2023 yılına kadar yaklaşık 60 milyar Euro çevre yatırımı planlayan Türkiye’de, geri dönüşüm, atık yönetimi ve çevre teknolojileri sektörünün uluslararası tek fuarı olan REW İstanbul bugün başladı. İFO Fuarcılık tarafından T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın desteğiyle 8.’si gerçekleştirilen fuarda, 3 kıtadaki 23 ülkeden 332 firma en yeni ürün ve teknolojilerini sergiliyor. Almanya’nın Hessen ve Bavyera Eyaletleri’nin yanı sıra Hollanda, Romanya, İtalya ve İsviçre’nin milli düzeyde katılım gerçekleştirdiği REW İstanbul 2012, sunduğu teknoloji, finansman ve uygulama çözümleri ile KOBİ’ler başta olmak üzere üretim tüm yapan tüm sanayi kesimini, yerel yönetimleri, bu konuda çalışan akademisyenleri ve sektör profesyonellerini yakından ilgilendiriyor.
İlki 2005 yılında gerçekleştirilen ve düzenlendiği her yıl katlanarak büyüyen Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Uluslararası Fuarı REW İstanbul 2012 Türkiye’nin yanı sıra aralarında ABD, Çin, İngiltere, Almanya, Fransa, Kanada, İspanya ve Hindistan’ın da olduğu toplam 23 ülkeden 332 firmanın katılımıyla başladı. Geri Dönüşüm, Geri Kazanım, Katı Atık, Su ve Atık Su, Atık Gaz ve Yeşil Enerji alanlarındaki en son ürün, teknoloji ve uygulamaları bir arada sunan fuar, yerel yönetimler, yerli sanayici ve yatırımcılar ile sektörünün dünya devi yabancı firmaları 8. kez buluşturuyor. Sunduğu teknolojilerle “Atıkların çöp olmadığını” gösteren REW İstanbul 2012, sanayiciye çevreyi mümkün olduğunca az kirleterek, alternatif hammadde ve enerji kaynakları ile üretim yapma yolları sunuyor…REW İstanbul 2012, ticari bir organizasyon olmasının ötesinde, sanayi kesimi, KOBİ’ler ve yerel yönetimler için; atıkların nasıl tekrar üretime geri kazandırılabileceğini, atıktan enerji üretmenin yollarını, atık yönetimi konusundaki uygulamaları ve ihtiyaç duyacakları teknolojik altyapıyı uluslararası ölçekte sunan büyük bir paylaşım platformu olarak öne çıkıyor. Fuar, özellikle çevre lisansı almakla yükümlü olan üretici kesime, çevre yatırımları ve bunların finansman çözümleri konusunda yol gösteriyor.
26 Mayıs 2012 Cumartesi
Streç Film Nereden Alınır?
Ham maddesi PVC olan streç film ambalajlama ve taşıma süreçlerinde kullanılan sarf bir malzemedir. Ürünlerimizin sevkiyat esnasında zarar görmesini engellemek için kullanılan streç film, ürünler üzerine gerdirilerek sarılır. Streç filmin kalitesi işte burada ortaya çıkar.
STREÇ FİLM NEREDEN ALINIR?
Streç film, kullanım alanına uygun olarak her yerden alınabilir aslında. İşletmemizin ihtiyaçlarını karşılayacak özellikteki malzemeye ulaştığımızda iyi bir pazarlık sonrasında satın alma yapabiliriz.
İYİ BİR STREÇ FİLM NASIL OLMALIDIR?
İyi streç film, en az 1/3 oranında gerdirmeye mukavemetli olmalı, asla yırtılmamalıdır. 300 metre olarak satın aldığımız streç film normal koşullarda 900 metreye kadar gerdirilmeli, uygulama yapan kişiyi yormamalıdır.
Arama: Google
25 Mayıs 2012 Cuma
Streç Film Fiyatları
STREÇ FİLM:
Palet üzeri ambalajlamanın vazgeçilmez ürünlerinden birisi olan streç film ambalajlama kalemlerinde önemli bir meblağ oluşturmaktadır. Kullanım alanlarına göre 17 mikron, 23 mikron ve 46 mikron olarak üretilen streç filmler, karton bir masura üzerine 50 santim genişliğinde ve 300 metre olarak sarılırlar. Koli içerisinde 6 adet bulunan streç filmlerin ham maddesi polietilen denilen bizim bildiğimiz naylondur.
STREÇ FİLM FİYATLARI:
Yukarıda özellikleri belirtilen streç filmlerin fiyatları ise kalitesine, metrajına, içerisindeki masurasına göre değişiklik göstermektedir.
Streç film fiyatları adet bazında bilinse bile asıl olan streç filmin ağırlığıdır. Örneğin 17 mikron streç film 300 metre olması için 2 kilogram 300 gram olması gerekirken, 23 mikron streç film 3 kilogram 100 gram olmalıdır.
En önemli etkenlerden birisi de streçin sarıldığı içindeki masurasıdır. Normal koşullarda bir streç filmde yaklaşık olarak 350 gram masura bulunması gerekirken işin kısa yoldan kazanma peşinde olan bazı kişiler streç filmdeki masurayı 700-800 hatta 900 grama kadar çıkarmaktalar. Bunun asıl amacı müşteriye palet streç filmi satmak yerine masura satmaktır ve hiç hoş bir davranış değildir.
Bu kadar bilgi verdikten sonra fiyatlar nerede denildiğini duyar gibiyim. En güncel ve en doğru fiyatlar için tavsiyemiz BURADAKİ linkten faydalanmanızdır.
3 Mayıs 2012 Perşembe
Ambalajın Hayatımızdaki Önemi
Ambalaj, insanlık tarihinin başlangıcıyla birlikte başladı desek bir çok kimse şaşırabilir. Ambalaj o kadar geniş manalar ifade eder ki....
Yumurtanın kabuğu, cevizin ya da elmanın kabuğu birer ambalaj değil midir? İnsanlık Hz. Adem ile başladığında onun üzerine örttüğü her ney idi ise o da insanoğlunun kullandığı ilk ambalajdır.
Ambalaj korur, ambalaj gizler, ambalaj merak ettirir, kısaca ambalaj içinde gizlediğinin bir parçasıdır aslında. İçinde barındırdığı şeye ulaşmak için ambalajı bir çırpıda çıkarıp atsak da, bizim elimize geçene kadar yaptığı seyahatte ürüne eşlik eden en yakın dostu ambalajıdır ürünün.
Ambalaj zamanımızda endüstriyel ölçekte üretilen ürünler arasındaki farklar azalmaya ve ürün çeşitliği artmaya başladığından, ürünler arasında fark yaratmak ve tüketicilerin satın alma kararlarına etki etmek git gide daha zor olmaktadır. Toplumsal refah düzeyinin yükselmesi, sağlık şartlarına dikkat edilmesi, tüketici tatminin ön planda tutulması ve tüketici haklarının korunmasının zorunlu hale gelmesi ile endüstriyel ürünlerde ambalaj ya da ambalajlama daha da önemli hale gelmiştir.
Yediğimiz gıda ürünlerinde ambalaj, sadece ürünü muhafaza eden ve bozulmasını önleyen bir faktör olmaktan çıkarak, tüketicilerin duygularına hitap ederek tüketicilerin satın alma kararlarında etkili olan bir kavram haline gelmiştir. Satış elemanı rolünü üstlenen ambalaj, tüketiciyle ilk temas kuran ve üreticinin tüketiciye ulaştırmak istediği mesajı ileten bir etkendir. Bunun için ambalaj, pazarlamanın beşinci P’si (Packaging) olarak kabul edilmektedir. Ambalaj, ürünün tanıtımını sağlayan önemli bir pazarlama faaliyeti olarak görülmektedir. Ambalajın bu fonksiyonu tüketiciyi yönlendirerek, karar vermesini sağlamaya çalışması açısından önemlidir. Tüketicilerin gıda maddelerini ambalajlı olarak satın alma davranışında; ambalajlı gıdaların sağlıklı olduğu, kaliteli olduğu ve güven verdiği düşüncesi ön plana çıkmaktadır. Ambalajlı gıdalardaki ambalajın fonksiyonlarının, tüketici satın alma davranışlarındaki etkisinin ürün çeşidine göre farklılaşmadığı gözlenmektedir. Tüketicilerin satın alma kararı vermelerinde gıdaların ambalajından en önemli beklentilerinin; ürünün korunması, kolaylıklar sağlaması, bilgi vermesi gibi somut yararlar olduğu tespit edilmiştir.
Bu çalışmada da ürünün pazarlanmasında önemli bir unsur olan ambalajın, tüketicilerin gıdaların satın alma davranışı üzerindeki etkisi araştırılmaya ve tüketicilerin ambalajlı ürünleri neden tercih ettikleri, ambalajlı ürünler hakkındaki düşünceleri, belirlenmeye çalışılmıştır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)